Publicera(d)!

Idag landade Urban Mind-boken, med en antagligen ganska övertygande duns, i mitt postfack – äntligen färdig! Den ser imponerande betydelsefull ut – om vetenskaplig tyngd nu kunde vägas på våg – med sina dryga 600 sidor i A4-format och hårdpärm. 25 av dessa 600 upptas av min artikel, där mina små skandinaviska städer gör sitt bästa för att hävda sin plats mellan den nya världens koloniala fortifikationer och traditionstyngda Mayaregimer. Ganska bra verkar det ändå gå för dem tycker jag – och förmiddagen muntrades upp betydligt av bokens närvaro på skrivbordet.

Sen kom eftermiddagen och staff meeting, och plötsligt kändes det som om boken hade dunsat i huvudet på en snarare än i postfacket – ännu en runda med budgetnedskärningar, att det gäller för oss alla att dra in mer pengar än vi kostar och publicera, publicera, publicera (på rätt ställe, snälla nån)! Funderar återigen på att förekomma deras utvärdering av min impact, säga upp mig och flytta ut i den där stugan i skogen med min katt…

5 kommentarer

  1. maria said,

    januari 26, 2011 den 11:52 f m

    Grattis Lotta! Går den att köpa? Var+

  2. Kerstin Beckman said,

    januari 26, 2011 den 3:16 e m

    Snyggt jobbat!

  3. Lina said,

    januari 27, 2011 den 9:06 e m

    Grattis! Och ge inte upp! Du har fått jobbet för att du är så bra!

  4. mars 5, 2012 den 1:07 e m

    […] har det kommit en recension av Urban Mind-boken i Antiquity. Min artikel dyker upp mot slutet… Like this:GillaBli först att gilla denna […]


Kommentera

