Möblerade vardagsrum blir ändå lite trevligare…

Nu har jag införskaffat en matta till vardagsrummet, ett pyttelitet matbord och ett par stolar.

Dessutom har soffan dekorerat sig med soffkuddarna jag fick av svågern i julklapp (mycket fin känner den sig!), och över (den förskräckliga) gasspisen hänger nu ett konstverk signerat av systern.

Eftersom jag bor i ett dockskåp går det inte att undvika att det blir lite småtrångt, men mysigt i alla fall tycker jag. Det saknas fortfarande bokhyllor, gardiner och ett riktigt soffbord, men det är en bra bit närmare ett trevligt och bebott hem i alla fall, och mattan gjorde det betydligt mer vardagsrumslikt och hemtrevligt.

Bilderna blev inte så bra eftersom solen lyste in genom fönsterna (vilket i och för sig är trevligt) och det är så litet att det är lite svårt att få ett bra avstånd till motiven, men en liten idé om hur det ser ut kan man i alla fall få…

Nu ska jag gå och köpa mig en borrmaskin så jag kan börja sätta upp saker på väggarna också. Speciellt köket skriker efter den sortens organisation. Ciao

3 kommentarer

  1. Sara said,

    januari 22, 2011 den 8:41 e m

    Ser väldigt mysigt ut, skottarna bara måste tycka att det är fint, eller är de blinda?

  2. Carin said,

    januari 23, 2011 den 4:08 e m

    det ser jättefint och hemtrevligt ut nu!

  3. Nageldraken said,

    januari 25, 2011 den 4:11 e m

    Mysigt! Jag ser fram emot att testa soffan nästa gång jag kommer och hälsar på! Du har fått det jättefint!


Kommentera

