Hemma igen…

Jo, för det var ju faktiskt så det kändes när man satte mässingsnyckeln i stållåset och öppnade dörren till sitt dockhus. Och eftersom jag blev strandad de där extradagarna innan jul var det så städat och fint och hyacinterna blommade fortfarande och apelsinerna som jag glömde kvar i fruktfatet hade inte ens möglat. Helt välkomnande litet hem faktiskt. På sätt och vis lite tomt kanske, men välkomnande likafullt.

Snön är borta, men det är minusgrader, så den kanske kommer igen. Jag hoppas nästan inte, för sista minuterna innan jag lämnade Uppsala gav jag upp att få med skidorna och packade pjäxorna ur väskan, så å vad jag kommer att gräma mig om det kommer snö…

3 kommentarer

  1. Lina said,

    januari 8, 2011 den 1:49 e m

    välkommen hem!
    Nu regnar det…

    Kram,
    Lina

    • lottahiller said,

      januari 8, 2011 den 2:14 e m

      Regnar det? Vilken katastrof! Jag som trodde snön skulle ligga till mars. Har du träningsvärk?

  2. januari 8, 2011 den 7:32 e m

    Det kommer att komma regn och sol och plusgrader, så du behöver nog inte gräma dig särskilt mycket alls.


Kommentera

