Adventsbrev

Jag har fått ett spännande kuvert ifrån Sverige och sötaste familjen Burström. Det innehöll just sånt som man behöver för att förgylla sitt hem och sin tillvaro så här i juletider; en fin tavla, juldekorationer och en bamsetidning med julkalender. Det var ju precis vad jag saknade mest, för jag har inte haft någon julkalender förrän nu, och man kan ju nästan glömma bort att julen är på väg om man inte har några luckor att öppna! Dessutom var ju stackars pepparkakshuset ett helt tomt och övergivet ödehus, men nu har det flyttat in en liten tomte där, och tänk genast blev det så trevligt och ombonat i det lilla huset. Dessutom fick jag en fin glittrig pipresnsarefigur av Signe. Mamman skrev i brevet att hon inte riktigt visste vad det var för något, men det visar ju bara hur mycket mammor vet, för det såg man ju tydligt att det var en stendekoration, så nu får stenen som jag stulit från stranden i Stonehaven (man får inte plocka stenar där, för de är så perfekta trädgårdsstenar så stranden skulle bli helt tom om man släppte loss de trädgårdstokiga britterna på den – i alla fall är det den förklaring jag kommit fram till när jag funderat över saken), så nu kan den också få känna sig lite julfin! Och det kan gott behövas det med, för snön är på väg bort med stormsteg, och ute är det så grått och trist som möjligt är, så ända sättet att locka fram lite julstämning är med tomtar och glitter.

2 kommentarer

  1. Johanna said,

    december 12, 2010 den 6:52 e m

    Huset + tomten = hur bra som helst!


Kommentera

