Aberdeen i vinterskrud

De senaste fyra dagarna har det snöat och snöat i Aberdeen. Igår var det till och med riktigt kallt och i går mitt-i-natten såg min trädgård ut som ett vykort med flera dm nysnö som gömde  de stackars eftersatta buskarna under ett mjukt fluff. Tyvärr gick jag inte ut med kameran innan jag gick till sängs, jag tänkte att jag kunde vänta till ljuset kom, men först blev det åska (jag vet åska med snö – vem har någonsin hört talas om något sånt?), sen hagelstormar och sen varmt så när man tittade ut genom fönstret imorse möttes man av gråblask istället för fluffigt vinterland. Mycket snö fortfarande, men blöt och tung och imorgon ska de visst spöregna hela dagen sorgligt nog. Det var den vintern det, men den var i alla fall trevligt medan den varade. Första snödagen tog jag med mig kameran på promenad, så här följer några bilder av Aberdeen i vinterskrud.

Snön föll ymnigt på onsdagskvällen, så när jag kom hem efter att ha vandrat hem i den vackra vinterstaden från middagen med vår inbjudna föreläsare hämtade jag kameran och gick ut igen…

Torsdagsmorgonen bjöd på det vackraste vinterväder man kan tänka sig, även fast det skulle mulna på senare, så jag smet från jobbet och tog en lång promenad i Old Aberdeen.

Och utanför mitt fönster fortsatte snön att falla och falla och falla….

3 kommentarer

  1. Carin Hillerdal said,

    november 29, 2010 den 12:10 e m

    Va fint! Inte trodde man att det kunde vara så vintrigt i Skottland!

    • lottahiller said,

      november 29, 2010 den 3:08 e m

      Nej alla är föråvnde, mycket irriterade och lite rädda, och vill bara sitta inne och uggla och hoppas att det snart försvinner, utom jag som är förvånad och glad, helst vill gå på snöpromenader och hoppas att det ska stanna hela vintern 🙂
      Det ska visst fortsätta att snöa och vara kallt hela veckan, så hade jag haft mina skidor här hade jag kunnat skida runt i Seaton Park (och för alltid utmärkt mig som galen…)

  2. Fingal said,

    november 30, 2010 den 2:45 e m

    Aberdeen är ju riktigt fint, inte alls bara den där oljeindustrimetropolen som det lät som när du först berättade om dina ”förväntningar”. Du tar bra bilder!


Kommentera

