Och jag som skulle sova i en säng!

Ikväll kom Jeff och Kate över för att hjälpa mig att montera min säng och soffa – äntligen!!! Trodde jag ja. För när i princip hela sängstommen var monterad var där en mycket vital bit som saknades, nämligen mittbalken som ska bära upp hela tyngden av madrasserna och de på dem. Alla kartongbitar gicks igenom utan framgång, ingen mittbalk materialiserade sig. Och mycket riktigt, när man går in på IKEAs hemsida står det – under rubriken ”Bra att veta” – Mittbalken skorva ingår i priset, men paketeras separat. Fint. Jättefint. Något sånt separat paket fick inte jag när sängeländet levererades hem till mamma och pappa, och ingen på varuhuset kunde visst klämma ur sig det lilla faktumet när jag köpte skrället. Så jag har nu en fullt monterad och fullt oanvändbar säng. Och en halvt monterad och halvt användbar soffa. Och jag är så deprimerad, jag skulle ju sova i min säng i natt! Nu får jag ringa och skälla på IKEA imorgon, men vad hjälper det, jag är här och Uppsala är där och i Aberdeen finns inget IKEA. I Edinburgh finns en IKEA, och dit ska jag i och för sig på söndag för att plocka upp Daniel och Kristin, men i den planen ingick inte en tur till IKEA. Fasiken.

Kommentera

