Huvaligen

Fördelen med att vara trött som en sill är att man blir plakat på en pint. Eller ja, plakat är väl att ta i, men lite rund under fötterna då. Nackdelarna är å andra sidan många. Till exempel att man inte för sitt liv kan motivera sig till att nattjobba för tredje dygnet i rad, utan verkar ha tagit de något tvivelaktiga beslutet att skolka från större delen av konferensen i morgon och i stället skriva klart presentationen till söndag (skriva klart är vad jag kallat det för när jag pratat med folk, var man sanningsenlig skulle man ta bort ”klart” från meningskonstruktionen, men det känns himla pinsamt att erkänna att man inte börjat ens). Dessutom har jag, mig själv trogen, valt ett ämne som kräver sitt jobb, kontroversiellt, komplicerat och inte minst del av en diskussion som jag inte tidigare gett mig i utan bara tycker är en intressant aspekt. För att göra det bra skulle jag behöva ett par veckor. Varför kan jag aldrig ta den enkla vägen ut?!?!? Inte blir det bättre av att flera personer kom fram till mig idag och sa att de ser fram emot mitt papper. Kanske kan jag lyckas bli matförgiftad eller nåt?

2 kommentarer

  1. Nageldraken said,

    november 13, 2010 den 12:16 f m

    Äsch, du kommer att rocka! Du fixar det eftersom du är så bra och smart!

  2. Sara said,

    november 15, 2010 den 9:37 f m

    Du tar inte den enkla vägen just för att du är Lotta, du minns väl ämnesvalet till 2 p uppsatsen på tidigakulturer? Sara: vikingar (alla böcker på svenska)
    Lotta: filosofiskt ämne om en amulett eller vad det nu var (alla böcker på danska och tyska) säger allt om dig och varför det nu går så bra för dig. Kämpa på Lotta belöningen kommer! jag är som alltid råimpad.

    Kram Sara


Kommentera

