Inte längre tomt hem!

Mina saker har kommit!!! Hurra, hurra! De blev fint levererade av två korta flyttgubbar, en pratsam flirtig typ och en som knappt sa pip och knappt vågade titta på en, men de bar snällt alla grejer precis dit jag pekade. (Och varför säger folk alltid really???? med fyra frågetecken efter när jag säger att jag är universitetslärare, oförmögen ser jag väl ända inte ut?). Och allt verkar helt att döma av de lådor jag kollat i, till och med gammelmormors servis. Åh vad glad jag känner mig! Fast hu vad litet dockskåpet blev när de burit in alla grunkor. Undrar just om jag kommer att få plats. Tragiskt nog har jag VERKLIGEN inte tid att börja packa upp och skruva ihop för jag har en föreläsning imorgon (som är långt ifrån klar), en föreläsning på fredag (som jag inte har börjat på) och en konferenspresentation i helgen (där jag inte ens vet vad jag ska prata om, men jag tror jag har ett abstract någonstans…). Jag tjuvskruvade i alla fall ihop fåtöljen, lite skoj måste man ju få ha! Men nu ska jag lämna lådkaoset bakom mig för att gå iväg till inst och vara duktig.

3 kommentarer

  1. Nageldraken said,

    november 10, 2010 den 8:55 e m

    Grattis!!! Då kan du äntligen få bo in dig på riktigt! 🙂

  2. lottahiller said,

    november 11, 2010 den 10:10 f m

    Jo det kunde man ju tro, bara det att jag varken har tid att packa upp eller ta hem folk som kan hjälpa mig med sängen och soffan (de är för tunga för bara mig), för jag måste jobba, jobba, jobba. Nästa vecka kanske, kan jag starta mitt nya (riktiga) liv….

    • Nageldraken said,

      november 11, 2010 den 12:44 e m

      Det låter inte helt hälsosamt det dära… Hoppas det blir lugnare när du har kommit in i det mer och inte behöver göra alla föreläsningar från grunden hela tiden.


Kommentera

