Saker är men inte här

Mina grejer har landat i London. Därifrån blir de upplockade i helgen. Det har man inte stor nytta av eftersom man är i Uppsala nästa vecka. De blir följaktligen levererade 10e november, dagen efter jag kommit tillbaks. Tre och en halv månad utan mina saker… det börjar kännas. Speciellt om fötterna… röda skor är tjusigt, men definitivt inte gjort för senhöstväder i Skottland.

Akademikersnobbproblem nr 1: Jag minns inte vad jag har gjort av min balklänning, men packade jag ner den befinner den sig fult oåtkomlig i London, och vad ska jag då ha på mig på slottet?

Akademikersnobbproblem nr 2: Alla mina finskor ligger definitivt i en låda i London, så vad ska jag ha på mig på fötterna är det tänkt? Jag har ett fullt utbud av finskor i alla modechanger, och köpte dessutom ett par nya dyra silver till promoveringen. Jag har inte lust att lägga pengar på ännu ett par engångsskor.

Men nu ska jag städa. Det kan ju inte se ut så här när jag får besök…

Förresten så tjuvköpte jag en förpackning blandade lökar minitulpaner när jag var på Sainsbury’s, så nu får jag väl gräva ner dem fast jag inte har någon jord. Stackars mig 😉

Dagens morot: Pasta och morotssås med fetaost och oliver. Ännu en hit. Jag modifierade receptet jag hittade till nästintill oigenkännlighet, men gott blev det. Tänk vad mycket skojsigt det går att laga till bara man kliver utanför sina vanliga ramar…

4 kommentarer

  1. Veronika said,

    oktober 27, 2010 den 10:04 e m

    Men Lotta, har du blivit vuxen? Inte köpa skor? Fast i och för sig.. engångsskor verkar ju lite trist. Vill du ha ett par sköna och snygga rekommenderas Clarks Bombay Lights. De är supersköna och man kan t om ha dem på jobbet, om man vill vara lite vågad 😉 De är dessutom mycket billigare i ditt land än i mitt.
    Varför äter du så mycket morötter förresten?

    • lottahiller said,

      oktober 28, 2010 den 8:16 f m

      Som straff för att jag levde på godis en period. Det är en nyck och antagligen en s.k. fix ide, men samtidigt rätt skoj, så jag ger efter för den.

  2. Lina said,

    oktober 28, 2010 den 6:22 e m

    Du får göra som askungen och vänta på den goda fén 🙂 (eller var det törnrosa eller snövit eller hur var det nu?)


Kommentera

