Vart tog nu helgen vägen?

Nu är klockan tjugo i sju och tre av de sex punkterna på listan över ”saker att göra idag” är avprickade (och på den listan stod dessutom bara sånt som absolut måste göras klart idag – inga optimistiska ””extragrejer”). Där fick jag för att jag smet iväg på stan i alla fall. (Och köpte simkort (så nu har jag skotsk mobil äntligen), lampskärmar (ohämmad lycka – skillnaden mellan en naken glödlampa och en som döljs bakom en lampskärm kan inte med ord beskrivas), onödig klänning och en handväska som var så dyr att jag skäms. I och för sig skämdes jag nästan ännu mer över att gå runt i den sorgliga nötta, missfärgade och trasiga ursäkten för en handväska som jag haft hitintills, så på något sätt kanske det jämnar ut sig?). Eftersom folk inte jobbar på helgerna (!?!) stänger de av värmen på universitet klockan sju på fredagkvällen och slår inte på den igen förrän på måndag morgon. Då de inte har förstått innebörden av isolering i det här landet blir det jättekallt – och värre lär det väl bli ju längre in i hösten vi kommer. Jag måste tydligen skaffa mig torgvantar (julklappstips, Carin!) och yllemamelucker  för att överleva vintern på kontoret. Något att se fram emot. Nu tänker jag ända gå hem, (tur att man har en bärbar dator så det går att jobba hemifrån också ;)). Där är det i alla fall varmt – och dessutom trevligt ljus tack vare mina nya tjusiga lampskärmar!

1 kommentar

  1. Carin said,

    oktober 18, 2010 den 8:54 e m

    Torgvantar alltså?? Har aldrig försökt mig på det, men det kanske går.. (ha inga höga förhoppningar bara!) Fy för länder där det inte är varmt inomhus!


Kommentera

