Men… prisbelönt forskare????

Jag har tilldelats ett pris för min avhandling. Från Kungliga Gustav Adolfs Akademien för svensk folkkultur för ”ett nyskapande och kritiskt granskande arbete”. Det ska delas ut under högtidliga (högtidsdräkt nämligen) former i Rikssalen i Uppsala slott den 6e november och efter det är jag och min make (-fast någon sån har jag ju inte lyckats åstadkomma, så jag får gå själv) inbjudna till middag i densamma rikssal ”omedelbart efter högtidssammanträdet”.

6e november är inte bara Gustav Adolfsdagen utan dessutom dagen för den omflyttade vulkanworkshopen (eller ja egentligen handlar den om New Empiricism och inte vulkaner), så jag är redan inbokad för Uppsalabesök (betalat av institutionen dessutom) den veckan. Jag får hoppa över worskopsmiddagen bara och kränga på mig balklänningen istället – om jag nu visste i vilken låda den befann sig (kanske får jag lägga lite av prispengarna på en ny blåsa?) – och strutta iväg till slottet. Tänk vilket knasigt sammanträffande. Och ännu knasigare: tänk att jag fått pris! Det är ju så man baxnar… betyder det att jag är forskare på riktigt?

10 kommentarer

  1. Daniel said,

    oktober 11, 2010 den 12:59 e m

    WOHOOO!!! 😀 Grattis fan, teoretikersnobb där! 😛

  2. Nageldraken said,

    oktober 11, 2010 den 2:20 e m

    Jäklar, du är helt klart en riktig forskare! Inte illa! Grattis!!!

  3. Sara said,

    oktober 11, 2010 den 7:49 e m

    Du är bara så bäst Lotta, grattis!
    Kram

  4. Fingal said,

    oktober 12, 2010 den 6:39 f m

    Stiligt! Stort grattis!! Och vilken härlig pampig dammig akademisk pondus som strålar ut från deras webbsida (http://www.kgaa.nu/)

  5. Lars said,

    oktober 12, 2010 den 7:40 f m

    Fantastiskt! Supergrattis! 😀

  6. Lina said,

    oktober 12, 2010 den 9:50 f m

    Grattis!

    Du får lägga till epitetet ”prisbelönt forskare” på visitkortet (och i telefonkatalogen) 😉 Verkligen gammeldags att bara ”maken” får följa med, man borde ju få välja vilken kavaljer (eller kavaljerska) man vill…

  7. Poff said,

    oktober 12, 2010 den 11:07 f m

    Jättegrattis!
    Men det är nog bara du som är förvånad 🙂
    Hoppas du får nån schysst medalj att sätta på kläderna!

  8. Carin said,

    oktober 13, 2010 den 4:52 f m

    Grattis grattis! Vilken duktig syster man har!

  9. Fredrik said,

    oktober 13, 2010 den 12:46 e m

    Grattis! Om du är en forskare: det är väl bara ta hinten… 😛


Kommentera

