Om regn och fötter

Imorse regnade det. Man skulle nästan kunna säga att det spöregnade om det inte var för att konceptet spöregn ändå antyder att det skulle röra sig om ett, för all del blött, men ändå vilt och uppiggande skyfall som man gärna tittar ut på genom fönstret och låter sig glädjas över att vara inomhus med en kopp the, eller för den delen kan uppskatta under ett stort rött paraply. Sånt regn var det inte. Det här regnet var av en vanlig ful sort som gör en på dåligt humör, specielllt på morgonen. Så skottlandsbo jag är har jag dessutom inga rimliga skor att ha på mig när det regnar, om man inte ska knalla runt i grovgummistövlar, så jag är tvungen att gå runt i mina jumpaskor. Jag tycker jumpaskor och jeans är ett fult mode helt förbehållet amerikaner, så nu är jag tvungen att skämmas lite varenda gång jag ser mina fötter, och man ser sina fötter ganska ofta under en dag ska jag säga. Nu har det dessutom klarnat upp till att bli blå himmel och strålande sol, så fulfötterna verkar omotiverade. Men jag ska nog försöka förlika mig med dem genom att föra in dem i lite vackrare omgivningar, till exempel under en bänk i den botaniska trädården för en lunchpaus, det gäller ju att passa på!

4 kommentarer

  1. Veronika said,

    oktober 6, 2010 den 2:28 e m

    Åh! Jag och hajstövlarna vill komma och hälsa på! Idag är det typiskt gråväder här, men inget regn, bara kyla.

  2. Nageldraken said,

    oktober 6, 2010 den 9:34 e m

    Du borde investera i ett par knallröda fingummistövlar!

  3. Frands said,

    oktober 7, 2010 den 9:59 e m

    Svaret på dina problem måste väl ändå vara produkten ‘City Wellingtons’ 🙂

    som osökt leder fram till den eviga frågan: What would the City Wellingtons say to the music of Duke Ellington?


Kommentera

