Lördagslyx

För att fira det faktum att jag äntligen befinner mig vid kontanta medel, tillika kamperar på en nydammsugen heltäckningsmatta, lagade jag igårkväll mig själv en riktig festmåltid bestående av grekiska lammfärsbiffar (av skotska lamm givetvis), klyftpotatis (av Charlotte-potatis, man måste ju), och en halv flaska (eller möjligtvis någon droppe mer) rödvin. Det kan ju kanske förefalla som en lite ensam lördagsafton, men jag underhölls hela kvällen av de mycket spirituella herrarna Hergé och Wilde, så det var på det hela taget en mycket angenäm lördag.

Det hindrar dock inte att det ska bli väldigt roligt att få besök av mamma nästa helg och Lina om en månad, för det kan nu inte hjälpas att verklighetens människor (för vi kan ju inte gå så långt att vi kallar dem folk) animerar tillvaron med en annan slags livlighet än fiktionens.

Kommentera

