Money, money, money…

Jag har pengar! 975 pund tog jag ut på banken imorse (för kortet har inte kommit än så jag måste göra på gammaldags sätt. Tur att jag inte bor i Sverige för där hade det väl knappt gått, bankerna hanterar väl inte materiella pengar längre och inte har de några kontor heller…). 575 av dem har jag redan gjort av med  (på hyran, äntligen!), och så köpte jag visst en bok också, men närapå 400 pund ligger nu i min plånbok och konverserar de sorgliga svenska kvittona (undrar om kvittona pratar engelska?)  i väntan på att bli spenderade på (o)nödvändigheter i morgon.

OCH när jag kom hem från Blackfriars pub låg där ett visakort och väntade på mig innanför dörren, så nu är jag en helt riktig människa, också i Skottland!

5 kommentarer

  1. Porthos said,

    september 24, 2010 den 4:10 e m

    Inte någon fråga att nödvändigheter är följande:
    1. Vin
    2. Skor
    eller
    1. Skor
    2. Vin
    Eftersom det går inte säga vilket är viktigare, måste du nog lägga ner pengar till både!

    • lottahiller said,

      september 24, 2010 den 4:42 e m

      Utan tvekan är detta sunda och riktiga prioriteringar hur man än vänder dem och kommer därför båda att åtgärdas med omedelbar verkan!

      • lottahiller said,

        september 24, 2010 den 10:39 e m

        Ok, skorna är redan avklarade, med hjälp av nätet. Usch vilken dålig moral jag har…

  2. Nageldraken said,

    september 24, 2010 den 8:40 e m

    Hurra, rik Lotta! Jag kommer om några veckor och hjälper dig att göra av med slantarna! (På öl, kanhända…? ;-))

  3. Frands said,

    september 24, 2010 den 9:24 e m

    Det är trevligt med ett land där man för hålla så mycke kosing i handen att det känns som ett rån eller åtminstone som brottsligt på något sätt


Kommentera

