Hundra år av havregryn

Konstigt är det, att man kan vara först på jobbet (jo faktiskt, o ye of little faith) och sist kvar på jobbet och ända inte få något riktigt substantiellt gjort på hela dagen. Medan alla andra på institutionen springer runt som överförfriskade hönor och har jättemycket att göra med att få de nya studenterna att hitta rätt, sitter jag filar på en gammal artikel som aldrig blir klar. Lite fel känns det allt, som att man är en irriterande onyttig typ. Men jag skulle ju göra mer skada än nytta i att råda studenterna, eftersom jag själv inte vet någonting om någonting. Jo, det jag vet är att jag kommer att ha ganska lite undervisning den här terminen, mycket mindre än jag trodde. Jag är rädd att det betyder att jag ska producera artiklar istället, och alla stackars utarbetade undervisande lektorer ser på mig med avund.  Voj öde! (som det heter), hur ska det nu kunna levas upp till? Jag måste göra mig av med lite av min karaktäristiska förlamande skrivkrampsångest och bara slänga fram kloka alster. Personlighetsförändring är av nöden! Eller konstant nattjobb (som väl egentligen verkar mycket mer verklighetsförankrat i det här hopplösa fallet.) Kanske kan det ur den synvinkeln vara lite bra med havregryn, det är inte som att man har något där hemma som drar en från jobbet alltför tidigt….

2 kommentarer

  1. Lina said,

    september 22, 2010 den 7:07 e m

    OK! Dags att du tar och lär dig lite tidsplanering 😉

  2. Nageldraken said,

    september 22, 2010 den 8:15 e m

    Det kanske inte hjälper att vi sitter på Skype båda två hela dagarna heller… 😉 (Det hjälper inte mig i alla fall.)


Kommentera

