Hösten är här

Idag blev jag stamkund på caféet runt hörnet. När jag beställde min kaffe visste han vad jag ville ha innan jag bad om det, och sen frågade han om jag hade ett ”köp-sex-kaffe-så-bjuder-vi-på-den-sjunde-kort”. Det hade jag inte, så då gav han mig ett och stämplade i två kaffe extra för mina tidigare inköp. Så nu är jag igenkänd i kvarteret och stammis på riktigt… Tur att det inte är på bakeryt bredvid de känner igen mig, för där kan man bara köpa smördegsinbakade geggamojor, friterade geggamojor och geggamoja gömd i engelsk paj, och så skotsk att jag väljer det framför en kyckling-pesto- eller getost-soltorkade tomater-baguette på grovt bröd, det vill jag aldrig bli!

Hösten har kommit till Aberdeen. Det är inte kallt, men det är tydlig höstkänsla i luften, det har börjat blåsa och en del träd har börjat gulna så smått. Man anar att Skottland bjuder på trevliga höstar.

5 kommentarer

  1. Carin Hillerdal said,

    september 7, 2010 den 11:17 f m

    Hösten har kommit hit med! Ska gräva fram mössa och vantar till morgoncykling!

  2. Lars said,

    september 7, 2010 den 7:51 e m

    Skotska höstar är – enligt min ringa erfarenhet – mest regniga. 🙂

    • lottahiller said,

      september 8, 2010 den 9:37 f m

      Det gör väl i och för sig inte vidare stor skillnad mot skotska vårar eller vintrar misstänker jag….

  3. Daniel said,

    september 7, 2010 den 9:03 e m

    Bara att skaffa ett ordentligt löparställ och så ge sig ut på riktiga långrundor längs kusten, härligt! Då är du snart ikapp 😉

    • lottahiller said,

      september 8, 2010 den 9:35 f m

      Ja fast vissa ska ju nödvändigtvis springa som små geparder med eld i baken, så man har ju ingen chans att komma ikapp… Mitt enda hopp är att snön sätter stopp för dig tidigare än mig, så kanske jag kan knappa in lite…


Kommentera

