Ganska härlig söndagsmorgon…

I morse bestämde jag mig att ”nu får det vara nog!”, så jag ignorerade min högerfots lama försök att spela vrickad, snodde på mig ett stödförband, snörde på mig springskorna och gav mig ut på joggingtur. Jag tänkte att promenaden genom Seaton park också borde fungera utmärkt som joggingrunda, vilket den mycket riktigt gjorde. Förutom möjligtvis sista kilometern när man bara joggar upp längs den oerhört trista King Street, men en titt på kartan när jag kom tillbaks visar att jag enkelt kan göra något åt den saken. Rundan ska nog dessutom utökas till att följa havsstranden mot centrala Aberdeen en bit, men det får anstå ett tag tills jag känner mig mer tränad, för långsammare flåsapa än jag fick man leta efter i Aberdeen denna morgon, men jag är igång igen i alla fall, så det kan ju bara bli bättre. Dessutom kanske jag kan få vara lite ursäktad eftersom det var första gången jag sprang på hur många månader som helst och dessutom faktiskt har en oläkt fd vrickad fot….

Hade jag bara haft en länsstol att krypa upp i när jag kom tillbaks, med nybakta scones med krusbärsmarmelad, en rykande kanna the och en god bok, hade detta varit en perfekt söndagsmorgon, men istället får jag anpassa mig till verkligheten och sitter därför på kontoret med mig själv och min dator. Nåja, får jag bara ett bankkonto kanske den där perfekta söndagsmorgonen kan infinna sig inom en inte alltför avlägsen framtid….

Kommentera

