INGENTING händer

Vilken värdelös, frustrerande skittag detta har varit! Jag har mest bara suttit framför datorn och glott i väntan på att Alaska ska vakna och kanske se att jag skickat dem ett meddelande, och i väntan på att världens segaste flygbolag ska skicka mig den utlovade itineraryn. Vid tre tyckte jag att de hade fått tillräcklig med tid på sig och ringde American Airlines för att höra vad de höll på med, och om allt var som det skulle. Budskapet jag fick då var att bokningen ser ut som den ska (litar jag dock inte på förrän jag sett den med egna ögon) och att den ”var på väg”. Ännu har jag dock inte sett röken av den… eftersom jag själv inte kan skriva ut saker hoppas jag verkligen de skickar den till mig innan institutionen töms på folk. Det är fortfarande ganska tidig morgon i Alaska också, så jag kan inte vänta mig något svar därifrån än på ett tag. För att öka nervositeten kan man inte ringa till utlandet från kontoret, utan bara från receptionen och de har slutat jobba, och min mobil fungerar inte i utlandet trots att jag två gånger varit till Telia och bett dem upphäva spärren som de påstår inte längre ligger på min mobil, men som även om den teoretiskt sett är borta har en mycket praktisk effekt på kontaktmöjligheterna. Jag är lite orolig över hur de alls ska hitta rätt på mig när jag väl landat på amerikansk mark, om jag landar….

För trött, för upptagen i huvet av annat, för att kunna jobba med något vettigt, dessutom är ju allt fint undanplockat och nedpackat igårkväll, även mentalt, och att börja på något nytt, som man givetvis skulle göra om man var en dedikerad forskare, verkar för tillfället oöverkomligt.

En stund var det strålande sol, så da tog jag en liten promenad som omväxling till väntanfrustrationen, men molnen drog ihop sig och jagade in mig, vilket var tur för just när jag satte mig framför dator började det regna igen. Ni har det dock spruckit upp så himlen på sina ställen är blå och solen nästan lyser. Omväxlande är det sätt man bäst kan beskriva det Aberdeenska vädret på, inte egentligen regnigt, och definitivt inte fint, men det går från regn till sol till grått flera gånger om dagen, och det är fullkomligt omöjligt att förutse på morgonen hur det ska vara på kvällen. Det enda man kan veta är att man inte vet.

Satans American Airlines!

Kommentera

