Fler och fler adjön

Slutet är nära och det känns som jag går från avsked till avsked. Avskedsmiddag med familjen och alla syskon i söndags, avskedslunch med Frands i måndags och idag tog mina snälla föräldrar på sig att köra kartonger så att jag kunde smita iväg till Värmdö för att säga hej till bästa vännerna och gullungarna. (Dessutom passade mamma på att tjuvstäda lite när hon ändå var här, tack så mycket!)

Johanna & Axel, Sara & Emil lever sommarliv på ön bland fjärilar, trutar och tama rävar. En riktig saltkråksidyll… Som alltid alltid var det jättetrevligt att komma dit, och Axel och Johanna bjöd på jättegod mat, både lunch och middag som avnjöts i glada vänners lag, trots att middagen kanske blev lite förtidigarelagd eftersom jag skulle vara en vuxen typ och åka hem på kvällen för att kunna använda sista dagen i Sverige till att pack-och städnöjen.

Solen sken, barnen busade runt, havet vågade sig och de vuxna umgicks.

Saker kändes nästan helt som vanligt, fast jag för ovanlighetens skull tog bussen hem på kvällen, och det verkar inte som på riktigt att jag lämnar Sverige på obestämd tid i övermorgon. Men så sorgligt så sorgligt känns det i alla fall.

Sara och Johanna har i alla fall bokat in sig på tjejsemester i Skottland, och jag hoppas att de kommer snart, kanske för julmys?

Alla gullungar på rad

Tack så jättemycket till familjerna som alltid finns där för mig. Hur ska jag klara mig nu, ensam på en möglig heltäckningsmatta i ett dragigt brittiskt hus? Vad jag kommer att sakna er!

Väl landad i Uppsala hann jag till och med med att träffa Fredrik för en öl, under hans mellanlandning i Uppsala. Och nu sitter jag framför datorn redo att vilken sekund som helst krypa till kojs och spendera sista kvällen i min älskade lilla lägenhet. Godnatt!

1 kommentar

  1. Sara said,

    juli 28, 2010 den 9:20 e m

    Hej på dig Lottis!
    Vilka fina bilder du har tagit. Ledsamt var det allt när du ensam gick över ängen mot bussen men som jag sa till dig du är då himla modig och nu börjar ditt äventyr.
    Önskar dig en bra flygresa och en superstart i morgon.
    Saknar dig!
    Kram


Kommentera

