Farväl Katten

Nu har min sambo flyttat. Hon blev hämtad av min före detta sambo i förmiddags och sitter väl i en bil på väg upp till Östersund nu, stackarn. Hon gillar inte att resa, stackars lilla gosenosen. Fast egentligen är det väl mig det är synd om, hon får bo med någon som tycker om henne och säkert finns det roliga fåglar att jaga och möss att äta i Östersundstrakten också. Jag hade bara tänkt mig att jag skulle ha sällskap ända tills jag själv flyttade. Men nu är det som det är, och jag kan ju inte ta med Katten till Skottland, så det är inte mycket att sörja över. Men det hjälps inte att det känns lite tomt och trist ändå…

Lisakissen sitter och spanar ut över sina Uppsaladomäner för sista gången...

Kommentera

