I eftertanke

Huvudet är en konstig sak. Ibland halkar det in på fel väg och sen rullar tankarna bara vidare i de gamla hjulspåren, oförmögna att ta sig ur och vidare. Ofta händer det mig när jag lagt mig i sängen, och sen vaknar jag tio gånger ur samma dröm, och på morgonen när det väl är dags att ge upp sovandet känner man sig bara liten och nedbruten, och aldrig faller sakerna på plats. För fortfarande tycker jag att det gått fel. Det var ändå inte så här det skulle vara. Jag har på något vis lyckats hamna i en annan verklighet än den verkliga.

Men nu finns det ju ändå inte några alternativ till att leva livet, hur det än ter sig. Och den personen som jag saknar finns inte mer. Den som var han är någon annan någon annanstans, och den personen känner jag inte ens. Och kanske finns inte heller jag –  inte som det där jaget som för ett år sen tänkte sig framtiden på ett helt annat sätt än vad den nu är när den har blivit nuet. I vart fall har de inte mycket med varandra att göra; nuet då och nuet nu. Det är bara minnen och drömmar och besvikelser som binder ihop dem. Men nu ska jag vidare. Det är dags att ge plats åt det där nuet som är framtiden. Och i retrospektiv kan man med säkerhet säga att man aldrig vet hur framtiden blir.

1 kommentar

  1. Sara said,

    juli 13, 2010 den 10:41 e m

    Blir lite sorgsen när jag läser ditt inlägg, hoppas av hela mitt hjärta att den nya framtiden blir bättre än den förra för det är du värd kära Lotta.
    Du är stark Lotta och snart börjar ett nytt äventyr i ditt liv, man vet aldrig hur det blir men jag är helt övertygad om att något spännande kommer att hända…..
    Hoppas att nattens drömmar och sömn blir bra.
    Kram


Kommentera

