Paddelpremiär!

Äntligen tillbaks på Reimersholme! Det var säkert ett år sen sist. Det blev ju knappt något paddlat förra sommaren pga den där avhandlingssaken. Men nu är den överstånden, så man tycker ju att jag borde lyckats sätta min rumpa i ett flytetyg något tidigare, men så har det nu inte blivit. Desto härligare att äntligen göra det ikväll! För att hinna var jag tvungen att ta fyra-tåget, så skrivandet fick återigen stryka på foten, fast det känns som en helt riktig prioritering likafullt ;).  Det var lite sämre väder i Stockholm än i Uppsala märkte men när man kom fram, men det gjorde detsamma – det kan inte vara solsken jämt och det regnade inte förrän vi lagt till vid bryggan efter turen. Drakbåten ligger näranog nere den här säsongen, istället är det outrigger som gäller. Årets jungfrutur (för mig) till ära fick jag mig tilldelad en tjusig rosa paddel. Inte visste jag att det tillverkades rosa paddlar ens.

Men rosa paddlor gör sig bra mot mörka Mälarvatten i alla fall…

Först blev det en lite tung uppvärmningsrunda runt Reimers, tung eftersom vi var två man (kvinnor) kort i outriggern, men när vi klarat hela varvet stod Anna och vinkade på bryggan, och förstärkta av henne gav tog vi en sväng i Årstaviken.

Anna, Alexandra och oc6

Paddelpasset avslutades på sedvanligt sätt med joggingtur till Hornstull, och till all lycka hann jag med åtta-tåget. Det är så där lagom skoj att sitta och mögla på Stockholms centralstation en timme i väntan på nästa tåg… Nu är jag tillbaks framför datorn med en kopp the, och känner mig härligt uppiggad i min blöta själ.

2 kommentarer

  1. Veronika said,

    juni 10, 2010 den 7:37 f m

    Och den rosa paddeln är matchad med hårsnoddarna – paddling with style 🙂 Heja!

    • lottahiller said,

      juni 10, 2010 den 8:20 f m

      Alltid ;). Jag bytte givetvis från svarta till rosa när jag fick min paddel…


Kommentera

