Trädgårdsfest

Idag var det trädgårdsfest hos familjen Hillerdal. En skräckupplevelse för vissa små (Bumma hunn!), men förhoppningsvis rätt så trevligt för de andra gästerna. Regnet kunde tyvärr inte avhålla sig helt från att närvara, trots att det inte fått någon inbjudan, men de flesta klarade sig nog från att bli alltför blöta.

Här syns Carins, på det stora hela, mycket träffande skildring av familjen. Min karaktär råder det dock delade meningar om. Delade på det viset att jag ställer mig rätt tveksam, men de som konsulterades i frågan mangrant ansåg att den var helt riktig. Eller för att citera min brors flickvän (Såsdjuret på ovanstående illustration): ” I don’t understand. I understand that Lotta is angry, but I don’t understand anything else”. Min faster upplyste mig dessutom vänligt om sitt minne av när jag i tvåårsåldern i ett obevakat ögonblick hade klättrat upp på bordet, satt mig vid tomatskålen som stod på dess mitt och tagit ett bett från varje tomat. Onekligen en ganska bra parallell till att sätta sig på pannkakan och skrika ”Den är vår!”. Så jag får väl motvilligt erkänna mig överbevisad då, och vara tacksam över att jag i varje fall inte är en filifjonka…

Tack från oss!

7 kommentarer

  1. Sara Virhammar said,

    maj 31, 2010 den 9:37 e m

    Hej Lotta! å vad du är ball som har en blogg, jag är impad! Tack för en trevlig fest, hör av mig snart om fika.
    Kram

  2. Veronika said,

    juni 1, 2010 den 5:46 e m

    Haha Lotta! Det första jag gjorde när jag såg teckningen var att leta efter My. Ta det som en komplimang! 🙂 Vad roligt att du har en blogg förresten, den är bokmärkt för att okynnesläsas på arbetstid fr om nu..

  3. Mattias said,

    juni 2, 2010 den 8:03 f m

    Trist att vi inte kunde vara med 😦

  4. Kerstin said,

    juni 3, 2010 den 3:18 e m

    Klart du ska vara Lilla My, vad annars? Det var väldigt träffande överlag! Jag antar att din svägerska inte riktigt greppade vad Såsdjuret är för nån heller.

  5. april 8, 2016 den 10:44 f m

    Snubblade över denna och tyckte det var lite kul! Tycker illustrationerna fortfarande stämmer (men Kai och Vera saknas)


Kommentera

